Pla individualitzat, altenativa a l'ACI



El concepte de Pla Personalitzat (alternativa a l'ACI), exposa literalment què aquest està pensat pels alumnes amb necessitats educatives especials, o com és el mateix, els alumnes amb barreres d'aprenentatge, des del meu punt de vista, repetesc, consider que aquesta terminologia, barreres d'aprenentatge, fa referència als alumnes, i no al seu context d'aprenentatge, consider incorrecta així com anomena als alumnes amb barreres d'aprenentatge ja que la barrera la posa el context i no l'alumna, si serà propici l'anterior nom, del qual només surten etiquetes i tot i que vulgui anomenar pla personalitzat fa la mateixa referència que l' ACI i no cap a la inclusió sinó cap a la categorització de l'alumnat amb un nom més suau.

Ja dic que el més segur sigui jo, que vaig errat en aquest concepte, però no trob oportú adoptar dita mesura en tants recursos al qual disposam per a realitzar l'ensenyança i què ens hauríem de buidar una mica més el cap per fer adaptacions tant obertes i flexibles que aquest terme no s'hauria d'emprar.

A favor d'aquesta eina diré què és molt interessant l'anàlisi del procés d'aprenentatge de l'alumne, tot i així convendria fer una reestructuració d'aquest pla, per tal de no oblidar-mos de les seves capacitats, i anar més en-lluny de la categorització i rehabilitació de les dificultats d'aprenentatge.

És una de les eines que prioritzaria per a tot l'alumnat com a recollida d'informació i possible intervenció dins el seu grup – classe, és a dir, en ves de prioritzar els alumnes amb necessitats educatives especials, fer-ho a tots els alumnes per tal de què aquest també duguin un control i una feina en xarxa del qual disposa el que té dificultats o capacitats diferents.

Posat que jugam a la igualtat d'oportunitats de l'ensenyança trob enriquidora la posada en marxa del pla personalitzat de cada un dels alumnes què té cada tutor, així la seva pràctica anirà adreçada amb uns objectius comuns cap a la participació i progrés de tots els alumnes.

D'acord el que he exposat abans, inclouré a continuació el pla personalitzat que faria jo, si hagués estat el principal organitzador del pla de la institució de la qual faig referència des de que em començat. D'aquesta manera, també diré que hauria de tenir en compte els aspectes següents:

◦ Coordinació entre el professionals del context educatiu.
◦ Funció de recollida d'informació que ajudarà al mestre – tutor en l'organització i elaboració de la unitat didàctica.
◦ Aquest s'ha de completar així com va avançant els cursos, per tal de què el mestre – tutor següent tengui l'oportunitat de veure el procés d'ensenyament – aprenentatge que ha fet el seu alumna i la varietat d'activitats que li han pogut o no funcionar



El traspàs de la informació és prou interessant quan els tutors canvien d'alumnes i les coordinacions a principi de curs és fa un buidatge d'informació on no arriba la informació suficient i es perd, en aquest document és l'encarregat de tornar a duu informació eficaç, actualitzada i un punt d'observació cap a on anar i perquè.