Models d'en Montobio



Sabem que en Montobio és un autor que fa estona ens va donar aquesta lliçó però fixau-vos com no ens anam molt enrere si observam com és treballa a dins les aules, segons com pensem i els nostres límits quin són per posar en pràctica els coneixements estudiats. D'aquesta manera podem plantejar el següent:


L'Educació Especial amb la seva definició evoluciona damunt els model de referència en el qual s'està definint, des del meu punt de vista el concepte arriba en aquesta significació:

El concepte de l'Educació especial: “la educación especial ya no puede entenderse como la educación de un tipo determinado de personas sino como un conjunto de recursos educativos puestos a disposición de todos los alumnos que, en algunos casos, podrán necesitarlos de forma temporal y, en otros, de forma mas continua y permanente. Es la respuesta o tratamiento de las necesidades especiales de un niño como el fin de aproximar-lo a los objetivos propuestos”. (Garanto, 1993)
conjunto de recursos educativos puestos a disposición de los alumnos y las alumnas, que en algunos casos podrán necesitarlos de forma temporal, y en otros de forma mas continuada y permanente”. (MEC 1989)

L'educació especial ja no és entesa com una educació allunyada dins l'educació ordinària, sinó de la integració de la mateixa donant resposta a tot l'alumnat implicat en el procés d'ensenyament – aprenentatge i dotant de recursos educatius per a l'obtenció de les competències establertes. Però en els diferents contexts i referències trobam que la Educació Especial és descriu d'aquesta manera:

Model Tradicional: ve definida com; “forma enriquecida de educación tendente a mejorar la vida de aquellos que sufren diversas minusvalías; enriquecida en el sentido de recurrir a los métodos pedagógicos modernos y al material técnico adecuado para remediar ciertos tipos de deficiencias” (UNESCO, 1977).

 Model Rehabilitador: ve definida com: “un procés integral, flexible i dinàmic de les orientacions, activitats i atencions que en la seva aplicació individualitzada compren dels diferents nivells i graus en les seves respectives  modalitats, que es requereixen per a la superació de les deficiències i inadaptacions i que estan encaminades per aconseguir la integració social ” (Cabada 1980).

 Model Global: ve definida com:“conjunto de recursos educativos puestos a disposición de los alumnos y las alumnas, que en algunos casos podrán necesitarlos de forma temporal, y en otros de forma mas continuada
y permanente”. (MEC 1989)

Aquest autor defineix per grups les característiques dels següents models:


Dins el grup-classe s'actua d'aquesta manera...