Metodologia del S.XXI: Centres d'interès.


Abans de començar a llegir aquest apartat, coneix millor DECROLY I EL SEU MÈTODE


El centre d'interès (l'alumnat aprèn el què l'interessa partint de les seves necessitats) pretén tornar actiu el saber de l'alumne, és important fer funcionar aquesta metodologia ja que així podem incentivar la motivació de l'alumnat, però com és dur a terme, quin procés he de seguir per poder realitzar un centre d'interès a la meva aula:

 Primer de tot el què hem de saber, és que l'autor parteix de la globalització i de l'escola nova, per tant molts dels principis i indicacions aniran marcades cap en aquest àmbit, tot i així hem de saber que el centre d'interès no ve marcat per la matèria/assignatura que fessem sinó per la motivació i/o necessitat de l'infant en aprendre alguna cosa.

La globalització de Decroly té diferents conceptes que tenen un significat equivalent, quan parlam de globalització ens referim a un tot del concepte què volem treballar. 
  • Coneixement sincrètic. (ens anam del més global al més concret, un tot i desprès entram a conèixer les seves parts).
  • Coneixement universal.
Partim del tot, i si l'interès de l'infant creix, aquest analitza les parts de l'objecte o concepte què es presenta.

Per tenir un resum visual i molt significatiu dels centres d'interès i l'aplicació pràctica us deixo amb aquesta presentació:



Metodologia S. XXI