Competència digital i tractament de la informació



Una competència avui en dia, minut a minut, present a les nostres vides, per tant, ha de ser una de les prioritats màximes per desenvolupar el bon ús i la utilitat d'aquesta per a plantejar el desenvolupament de les habilitats necessàries per accedir a la informació i transmetre aquesta informació una vegada ja està tractada.

Quan parlam de la transmissió inclourem també la utilització de les noves tecnologies i què ens permetrà a informar, aprendre i comunicar.
La competència digital, permet un màxim rendiment si es comprenen els modes d'operar dels sistemes tecnològics i dels efectes que aquests canvis tenen en el món personal i sociolaboral.

Afavorir, per tant, el seu persona autònoma, responsable, crítica i reflexiva, per tal de tractar la informació i activar la valoració de la informació disponible i contrastar-la.

Tot el procés implica; cercar, captar, seleccionar, registrar i processar la informació, amb tècniques i estratègies diverses; organitzar la informació, relacionar, analitzar, sintetitzar, deduir, comprendre, integrar-la i comunicar de manera creativa i entenedora.

Un procés complex des d'una situació nova, que per A o per B, tothom és responsabilitza d'una xarxa immensa per a construir un nou coneixement i en el què aquest és molt divers. S'han d'establir preferències i ensenyar a utilitzar per treure el màxim profit i poder aprendre d'una manera més autònoma.

És així, tant l'habilitat que haurem de desenvolupar, a aprendre a investigar, aprendre a cercar informació a transformar-la en coneixement. 



Educar consisteix en transformar aquesta 
informació en coneixement i 
el coneixement en saviesa.





Metodologia S. XXI
Competències bàsiques