Espanya VS Finlàndia






Era d'esperar introduir aquesta reflexió per tots els meus lectors, quan un programa de televisió ens dóna una mà a tots els professionals per il·lusionar-mos amb una realitat, no és complicat, però si que intervenen els valors que un posa, i les prioritats de l'educació a un Estat, ens ho fa més dificultós.
Però per qui pot pensar si és fàcil transformar la realitat d'avui en dia, del nostre país està ben equivocat, com molt bé argumenta aquest vídeo, és un tot, un conjunt, una societat que pensa de manera integral sobre educació, no hi ha estratificacions, ni tampoc hi ha un interès personal per garantir aquesta, sinó al seu conjunt, pensen amb una societat comuna, cap a una única direcció. EDUCAR (prioritat màxima dels valors que els integren la societat finlandesa).

No ens podem permetre el luxe de intervenir com a Finlàndia, encara que no ens ho puguem creure, ja què aquesta filosofia no ens representa, i la societat de les nostres terres no ho interpreta d'aquesta manera, per tant el sentit del valor comú cap a educació, no l'arribarem a tenir. 

Sí arribar a un punt mínimament comú, parlant dels interins/opositors i parlar de la qualitat educativa de l'ensenyança de la professió del professorat (com a la seva selecció/ nota de tall). 

Més aviat a l'apartat d'organització escolar ho tinc en compte quan parlam dels directors, i de les funcions docents, petites modificacions que sí poden garantir una aproximació a la societat finlandesa i què aquestes són fàcils d'aconseguir, però no una còpia del seu sistema, ja que aquesta ha estat curada des de les seves necessitats i nosaltres avui dia, en tenim unes altres molt més complexes i més enrevessades. 

Per acabar aquesta reflexió, m'agradaria poder expressar les ganes de viure aquesta experiència a Finlàndia, per clarificar l'organització del seu sistema educatiu.



"Les ganes de crear una Fundació Escola FACA, és fan de cada cop més grans, tant de bo".
        Francesc Carbonell