Característiques de l'escola inclusiva


Característiques d'escola Inclusiva.
 Catalunya en el marc del Projecte de l'UNESCO (1995)

Assenyala les condicions de l'escola inclusiva (Faro – Vilageliu, 2000):


  1. Treball col·laboratiu entre el professorat.
  2. Intervenció conjunta de dos professors a l'aula.
  3. Planificació conjunta de les unitats de programació Increment de l'ajuda mútua.
  4. Estratègies d'ensenyança – aprenentatge.
  5. Disseny de practiques efectives en les que els alumnes puguin formar part.
  6. Importància de l'aprenentatge social bona organització d'aula. 
  7. Optimització dels recursos didàctics.
  8.  Atenció a la diversitat des del currículum.
  9. Millora de la formació del professorat en aquest camp.
  10. Elaboració d'objectius compartits i clarament definits.
  11. Definició de criteris de centre en el desenvolupament del currículum. 
  12. Organització interna.
  13. Autoavaluació i avaluació interna.
  14. Cohesió interna. 
  15. Intercanvi d'idees, opinions i estratègies entre el professorat. 
  16. Bona distribució horària. 
  17. Col·laboració escola – família.
  18. Potenciar la relació i comunicació en les famílies. 
  19. Prendre consciència de la xarxa educativa.
  20. Potenciar la participació dels sistemes.