Característiques d'escola
Inclusiva.
Catalunya en el marc del Projecte de l'UNESCO (1995)
Assenyala les condicions de l'escola inclusiva (Faro – Vilageliu, 2000):
- Treball col·laboratiu entre el professorat.
- Intervenció conjunta de dos professors a l'aula.
- Planificació conjunta de les unitats de programació Increment de l'ajuda mútua.
- Estratègies d'ensenyança – aprenentatge.
- Disseny de practiques efectives en les que els alumnes puguin formar part.
- Importància de l'aprenentatge social bona organització d'aula.
- Optimització dels recursos didàctics.
- Atenció a la diversitat des del currículum.
- Millora de la formació del professorat en aquest camp.
- Elaboració d'objectius compartits i clarament definits.
- Definició de criteris de centre en el desenvolupament del currículum.
- Organització interna.
- Autoavaluació i avaluació interna.
- Cohesió interna.
- Intercanvi d'idees, opinions i estratègies entre el professorat.
- Bona distribució horària.
- Col·laboració escola – família.
- Potenciar la relació i comunicació en les famílies.
- Prendre consciència de la xarxa educativa.
- Potenciar la participació dels sistemes.